Solens underverk...

Nu är äntligen våren här! Jag satt på jobbet och bara längtade ut till vårsolen.. Tänk vad lite sol kan göra människor så hemskt trevliga och positivt inställda. Vi bleka svenskar behöver verkligen sol ;)

Jag har tänkt på en till sak idag; Tänk på hur mycket tid vi lägger ner, omedvetet eller medvetet, på att vänta.
Exempel; när vi väntar på tvätten, (om man bor i lägenhet), när man väntar på pizzan som man beställt, när man väntar på bussen. etc.. Hur mycket tid är det inte? Jag tror att jag ska börja gör något nyttigt under den tiden som man väntar.. Den tid som alltid finns, varje dag.. Den väntetiden kan bli en tid av kreativitet och facsination, mitt i den trista vardagen..'
Solen har visst gjort underverk idag, jag har skrivit ett inlägg och kommit på en sisådär ganska bra sak... ;)

Kommentarer
Postat av: Tessy

Härligt min S! keep going :) Jag saknar dig. För mycket faktiskt..

2009-03-18 @ 20:38:16
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Bebs

Finurligt tänkt min kära Du. Väntettid är också tid och den är ju dyrbar - no one lives forever (här på jorden iaf=P)!

2009-04-06 @ 22:51:04
URL: http://rebeckah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0