Vad kommer att stå skrivet på din gravsten?





Denne man gick emot hela det engelska samhället tankesätt om människovärde och liv... Han ägnade större delen av sitt liv till att stå upp för det rätta och kämpa emot slavhandeln som 
var helt accepterat i samhället.
Han, ensam, mot alla andra i parlamentet stod upp för det rätta, för människoliv för människovärde när alla andra, antingen genom sin tystnad eller genom att själva vara delaktiga aktivt i slavhandeln, förespråkade den på alla sätt.

När jag såg "Amazing Grace" igår, kom en tanke till mig som jag skulle vilja dela:

Vad kommer stå på min gravsten när min tid här är förbi? Kommer jag bara ha varit en i mängden som inte ens andades för det rätta? I pressade situationer när folk frågar på vilken sida man står på i olika viktiga frågor, kommer jag då ha vågat stå för vad jag anser rätt, fastän ALLA andra står på den andra sidan?

Våga stå upp för det som är sant, värdigt, och rent... även om halva Sverige inte gör det...

Våga vägra att vara en i mängden som håller med om allt genom att inte höja sin röst för det som felaktigheter i vårt samhälle. 
 
William Wilbeforce är nu min största förebild....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0