Karlevala och smått och gott...



Teaterföreställning! Här är vi på väg till Västanås-teater för att se föreställningen
Karlevala. Sandra&Rebecka pratar om hur trötta de är under bussresan som varade
ungefär 30 min...




Det som är så speciellt med denna teater, är att scenen är uppbyggd inne i en
stor hölada, så därför får skådespelarena väldiga utrymmen, både nere vid publiken
ca 5 meter uppe vid ladans väggar...



Föreställningen är baserad på en finsk folkhistoria, därför hette alla Leminkäinen
 och Illmaatar osv.. Och historien är också ganska mytologisk,.. Två städer
som kämpar om Sampo (som jag inte förstod vad det var) och sen är det döttrar
som bortgiftes och männen går ut i krig osv..


Jag var lite lat och la inte ut några bilder från vandringen till Erlander gården som vi tittade på i förr går, så för att hedra min käre mor som tycker om när jag får i mig lite kultur, lägger jag ut några bilder...




Tage Erlander själv...

 

Kommentarer
Postat av: ur mary :)

Läste lite citat från en intervju med Benjamin Netanyahu i brittisk TV:



Intervjuaren: Hur kommer det sig att det är fler palestinier än israeler som dödats i den här konflikten?



Netanyahu: Är du säker på att du vill börja med en sån fråga?



Intervjuaren: Varför inte?



Netanyahu: Därför att under andra världskriget dödades fler tyskar än alla britter och amerikaner sammanlagt, fast ingen tvivlade på att kriget orsakats genom Tysklands aggression. Och som svar på den tyska blitzen mot London utplånade britterna hela staden Dresden, då fler brändes till döds än alla de som dog i Hiroshima. Dessutom vill jag påminna dig om att under 1944, när R.A.F. försökte bomba Gestapos högkvarter i Köpenhamn, så missade en del bomber målet och föll på ett danskt barnsjukhus där 83 små barn dödades. Du har kanske en annan fråga?”

2009-08-29 @ 02:25:10
Postat av: Tess

Thank's for the chat dear. Ingen förstår mig som du :) ÄLSKAR DIG!

2009-08-29 @ 21:06:18
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0