Att små saker kan betyda så mycket...

Tänk att det är de små sakerna i vardagen som ger den största och längsta glädjen. 
Ett litet ord, en uppmuntran, en blick, ett sms eller ännu bättre; ett brev i brevlådan. ;)
Det är så lätt att man tänker att allt måste vara så uttänkt och planerat, men egentligen är det ju det enkla och lilla som betyder mest. Att någon precis i den sekunden tänkte på dig och gladde dig...Vilken lycka.
lite behövs för att göra någons dag som det heter och tänk hur mycket man får tillbaka när man ger det lilla till någon..
Idag bjöd jag en vän på fika, och bara av det lilla kunde jag glädja henne.  
Ville bara ge lite uppskattning till de enkla sakerna som förgyller vardagen, idag denna 4:e november .. när höstmörket sveper in allt den ser i sin kyla- glädjen och värmen finns i det lilla.
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh, var det hon Karin du träffade? Hoppas det gick bra. Förresten, du är fenomenal på att skriva Sandra. Du har inte funderat på att bli författare eller journalist typ?

2008-11-09 @ 11:47:41
URL: http://rebeckah.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack rebecka. Tanken har slagit mig, att jag skulle vilja skriva något i framtiden... Tack för uppmuntran- viktigt.

2008-11-10 @ 19:01:29
Postat av: Tess

Du är ovärderlig, vad vore jag utan dig. Å, tack för alla gånger du bjudit mig på fika ;)

2009-01-01 @ 21:21:32
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0